Adım 1:
GİB'nin interaktif vergi dairesi olan https://ivd.gib.gov.tr adresine gidin ve giriş yapın.
Adım 2:
Eğer bir tüzel firmaysanız, çıkan ekranda kullanıcı girişi yapmanız gerekecektir. Şahıs firmasıysanız, e-devlet şifrenizle aşağıdaki görseldeki gibi giriş yapabilirsiniz.
Adım 3:
Sırasıyla ekranda "İşlem Başlat" > "E-Defter ve E-Belge İşlemleri" > "E-Belge Başvuruları" adımlarını takip edin.
Adım 4:
Çıkan ekranda başvuruda bulunmak istediğiniz "e-belge türünü seçiniz" kutucuğunda, elektronik fatura uygulamasını seçmelisiniz.
Adım 5:
"Yararlanma Yöntemi" alanında, "özel entegrasyon" seçeneğini seçtikten sonra boş alanları doldurun. Bu adımda, "Fax" ve "Web Adresi" seçeneklerini doldurmak zorunlu değildir.
Adım 6:
Tüm bilgileri girdiğinizden emin olduktan sonra, ilerle butonunu kullanarak bir sonraki adıma geçin.
Adım 7:
Ekranda beliren taahhüdü onayladıktan sonra, onay mesajında "Evet" butonuna tıklayarak ilerleyebilirsiniz.
Adım 8:
Eğer boş bir ekran görüntüsüyle karşılaşırsanız, cep telefonu numaranızı girerek "Şifre Gönder" butonuna tıklayabilirsiniz. Eğer yazılı olan telefon numarası size ait değilse, sağ üst köşede bulunan "İsim veya Firma Adı" alanına tıklayarak telefon numaranızı güncelleyebilirsiniz.
Telefonunuza gelen SMS'teki şifreyi ilgili alana girdikten sonra "Onayla" butonuna tıklayarak başvuru işleminizi başarılı bir şekilde tamamlayabilirsiniz.
Bu adımları izleyerek GİB üzerinden e-fatura başvurusunu profesyonel bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
Yorum Yazın